Regulamin Sklepu Internetowego
Regulamin sklepu internetowego PHU Świat Łożysk Łukasz Szymanek określający zasady sprzedaży prowadzonej za jego pośrednictwem na rzecz Przedsiębiorców i Klientów indywidualnych.
§ 1 Definicje
-
Dni robocze - dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy
-
Konsument - osoba będąca konsumentem w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny
-
Konto - nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa) pozwalająca Kupującemu na założenie indywidualnego konta użytkownika w Sklepie
-
Kupujący - Przedsiębiorca dokonujący lub zamierzający dokonać zakupów w Sklepie
-
Oddział - oddział Sprzedawcy w Polsce nie będący Siedzibą Sprzedawcy, wskazany w Sklepie
-
Opiekun - przedstawiciel Sprzedawcy przypisany Kupującemu w związku z korzystaniem przez Kupującego ze Sklepu
-
Przedsiębiorca - podmiot nie będący Konsumentem
-
Regulamin - niniejszy regulamin
-
Sklep - sklep internetowy PHU Świat Łożysk prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.swiatlozysk.pl.
-
Siedziba Sprzedawcy - siedziba Sprzedawcy mieszcząca się w Toruniu (87-100), przy ul. Polnej 71.
-
Zamówienie - oferta zawarcia umowy sprzedaży towaru widocznego w Sklepie w rozumieniu Kodeksu cywilnego, składana Sprzedawcy przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu, zawierająca co najmniej: oznaczenie towaru oraz jego cenę.
§ 2 Postanowienia wstępne
-
Umowy sprzedaży zawierane poprzez Sklep na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są przez Sprzedawcę z Przedsiębiorcami lub Klientami indywidualnymi.
§ 3 Dane Kontaktowe
-
Adres pocztowy: PHU Świat Łożysk Łukasz Szymanek, ul. Polna 71, Toruń 87-100
-
Adres e-mail: swiat.lozysk@wp.pl
-
Numer telefonu: 56 307 02 24
§ 4 Złożenie zamówienia
-
Kupujący poprzez Sklep składa Sprzedawcy Zamówienie.
-
Aby złożyć Zamówienie Kupujący musi osiągnąć minimum zamówieniowe o minimalnej wartości 100,00 zł netto/ 123,00 zł brutto.
-
Aby złożyć Zamówienie Kupujący musi założyć Konto w Sklepie, w sposób i na zasadach określonych w § 11 Regulaminu.
-
W celu złożenia Zamówienia należy zalogować się do swojego Konta, a następnie dodać właściwe towary do koszyka w Sklepie, a także, jeśli ma to zastosowanie, określić ich parametry.
-
Następnie Kupujący wybiera metodę dostarczenia zamówienia oraz sposób płatności za nie.
-
W momencie przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę następuje zawarcie umowy sprzedaży towaru na warunkach określonych w Zamówieniu.
-
Przyjęcie Zamówienia następuje w momencie wysłania przez Sprzedawcę do Kupującego wiadomości e-mail o odpowiedniej treści, na adres e-mail przypisany do Konta.
-
Przyjęcie Zamówienia przez Sprzedawcę dokonane z zastrzeżeniem zmiany lub z uzupełnieniem jego treści poczytuje się za nową ofertę i dopiero po jej przyjęciu przez Kupującego następuje zawarcie umowy sprzedaży.
-
Sprzedawca niezwłocznie ustosunkuje się do otrzymanego Zamówienia.
-
Sprzedawca przekaże Kupującemu drogą elektroniczną potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży.
§ 5 Koszt zamówienia
-
Ceny podane w Sklepie stanowią ceny netto, do których należy doliczyć właściwy, wskazany w Sklepie, podatek VAT.
-
Na całkowitą cenę zamówienia składa się cena za towar oraz koszt dostawy towaru widoczne w Sklepie podczas składania zamówienia oraz w odpowiedniej zakładce w Sklepie, z zastrzeżeniem ust. 3.
-
W przypadku towarów wysyłanych z zagranicy koszt dostarczenia towaru jest ustalany między Stronami indywidualnie.
-
W przypadku gdy zamówienie będzie obejmować towary sprowadzane spoza Polski na specjalne zamówienie Kupującego dostawa takich towarów może się wiązać z dodatkowymi kosztami, o których Kupujący zostanie poinformowany.
-
Sprzedawca przewiduje możliwość organizowania czasowych promocji w Sklepie m.in. w zakresie wprowadzenia darmowej dostawy dla zamówień przekraczających określoną kwotę. Szczegóły dotyczące aktualnych w danym momencie promocji będą się znajdować w Sklepie.
§ 6 Płatności
-
Za zakupione w Sklepie towary Kupujący może zapłacić, w zależności od sposobu zapłaty wybranego podczas składania Zamówienia:
-
z góry - przelewem na konto Sprzedawcy,
-
z góry – przez udostępniony przez Sprzedającego zewnętrzny serwis płatniczy
-
-
W poszczególnych przypadkach istnieje możliwość skorzystania z odroczonego terminu płatności – Kupujący zainteresowany takim rozwiązaniem powinien skontaktować się ze Sprzedawcą.
-
W przypadku gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie powinien zapłacić w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
-
Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Faktury wysyłane droga elektroniczną zostaną przekazane na adres e-mail Kupującego przypisany do Konta. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 7 Realizacja zamówienia
-
Zakupione w Sklepie towary dostarczane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, za pośrednictwem firm spedycyjnych.
-
Szczegóły dotyczące metod dostawy dostępne są podczas składania zamówienia oraz w odpowiedniej zakładce w Sklepie.
-
Kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju, a w przypadku stwierdzenia, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
-
Czas potrzebny na wysłanie przyjętego przez Sprzedawcę Zamówienia określony jest w opisie każdego z produktów w Sklepie, natomiast czas potrzebny na dostarczenie wysłanego zamówienia określony jest na właściwej podstronie w Sklepie.
-
Termin realizacji zamówienia liczony jest od dnia zawarcia umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem ustępu 11.
-
Terminy wskazywane przez Sprzedawcę dotyczą Dni roboczych, zarówno przygotowanie towarów do wysłania jak i ich nadanie odbywa się w Dni robocze.
-
W przypadku gdy na zamówienie składa się kilka produktów co do zasady termin realizacji całego zamówienia odpowiada terminowi realizacji dla produktu o najdłuższym czasie realizacji jednak na podstawie indywidualnych ustaleń między Stronami Sprzedawca może zrealizować gotową część zamówienia wcześniej.
-
W przypadku wystąpienia sytuacji, o której mowa w § 5 ust. 4 towary mogą zostać wysłane i dostarczone oddzielnie, we właściwych dla siebie terminach.
-
W przypadku gdy Kupujący zdecydował się na płatność z góry za zamówienie rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za zakupiony towar.
§ 8 Reklamacje
-
Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, występuje jeżeli sprzedany produkt jest obarczony wadą prawną lub fizyczną określoną w przepisach Kodeksu Cywilnego . Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).
-
W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący może, na zasadach określonych przez Kodeks cywilny:
-
Sprzedawca odpowiada względem Kupującego z tytułu rękojmi jeśli wada towaru zostanie stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania towaru Kupującemu.
-
W celu rozpatrzenia reklamacji złożonej na podstawie rękojmi w razie potrzeby Kupujący jest obowiązany na swój koszt dostarczyć wadliwy towar firmą kurierską do PHU Świat Łożysk Łukasz Szymanek, ul. Polna 71, Toruń 87-100.
-
W celu rozpatrzenia reklamacji klient zobowiązany jest do dostarczenia zakupionego produktu na swój koszt za pośrednictwem firmy kurierskiej do PHU Świat Łożysk Łukasz Szymanek, ul. Polna 71, Toruń 87-100.
-
W zgłoszeniu reklamacyjnym należy zawrzeć następujące informacje: dane identyfikujące Kupującego, zwięzły opis wady, moment stwierdzenia wady oraz żądanie reklamacyjne Kupującego.
-
Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: swiat.lozysk@wp.pl.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni.
-
Po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji klient otrzyma zwrot środków na podane konto bankowe w terminie 14 dni.
-
Adres mail dot. reklamacji swiat.lozysk@wp.pl .
§9 Zwroty towaru
-
Możliwość zwrotu towaru odbywa się wyłącznie za zgodą Sprzedawcy, na wniosek Kupującego przesłany drogą elektroniczną na adres swiat.lozysk@wp.pl.
-
Kupujący jest uprawniony do dokonania zwrotu towaru za zgodą Sprzedającego w terminie do 10 dni od jego wydania i pod warunkiem braku istnienia jakichkolwiek uszkodzeń towaru i jego opakowania oraz pokrycia pełnych kosztów transportu zwracanego towaru.
-
Rozliczenie za zwracany towar dokonywane będzie poprzez wystawienie i doręczenie Kupującemu faktury korygującej.
-
Dokumenty korygujące dotychczasowe rozliczenia nabywca otrzymuje w ciągu 14 dni od daty przyjęcia zwrotu towaru.
-
Zwrot towaru należy kierować za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres PHU Świat Łożysk Łukasz Szymanek, ul. Polna 71, Toruń 87-100.
-
Kontakt telefoniczny dot. zwrotu zakupionego towaru 56 307 02 24.
-
Kontakt mailowy dot. zwrotów towaru swiat.lozysk@wp.pl.
-
Środki za zakup towaru zostaną zwrócone na konto bankowe w terminie 14 dni od chwili jego otrzymania towaru.
-
Koszt związany ze zwrotem towaru pokrywany jest przez klienta.
§10 Dane osobowe
-
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: RODO) informuję, iż Administratorem Państwa Danych Osobowych jest PHU Świat Łożysk Łukasz Szymanek, ul. Polna 71, Toruń 87-100.
-
Z Administratorem można skontaktować się pod adresem e-mail: swiat.lozysk@wp.pl.
-
Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b) RODO w celu zarejestrowania się w Sklepie/serwisie oraz złożenia zamówienia;
-
Państwa dane osobowe będą przechowywane do momentu usunięcia konta w serwisie www.swiatlozysk.pl lub zgłoszenia wniosku o usunięcie Państwa danych;
-
w przypadku wyrażenia większej ilości zgód, podane dane osobowe będą przetwarzane również na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
-
przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody;
-
w przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO, mają Państwo prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
-
podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie skutkować będzie niemożliwością zarejestrowania się w Sklepie/serwisie oraz złożenia zamówienia;
-
podane dane osobowe nie będą przechowywane na serwerach w państwie trzecim;
-
w przypadku złożenia zamówienia, Państwa dane będą przekazane firmie kurierskiej w celu dostarczenia złożonego zamówienia;
-
podane dane osobowe będą przetwarzane także w sposób zautomatyzowany w formie profilowania, konsekwencją profilowania będzie otrzymywanie wyselekcjonowanej informacji o aktualnych promocjach.
§ 11 Wymogi techniczne
-
Dla korzystania ze Sklepu niezbędne jest urządzenie wyposażone w przeglądarkę internetową obsługującą pliki cookies z dostępem do sieci Internet, a dla założenia Konta i dokonywania zakupów także aktywne konto e-mail.
§ 12 Konto
-
Konto jest niezbędne do dokonywania zakupów w Sklepie.
-
Konto pozwala Kupującemu m.in. na sprawdzanie statusu zamówienia, przeglądanie historii zamówień oraz samodzielną edycję swoich danych w Koncie.
-
Założenia Konta dokonuje się w pierwszej kolejności przez wypełnienie właściwego formularza w Sklepie zgodnie ze wskazówkami zawartymi w tym formularzu.
-
Następnie Sprzedawca weryfikuje dane wprowadzone przez Kupującego, zwłaszcza pod kątem tego czy dany Kupujący jest Przedsiębiorcą.
-
Sprzedawca może poprosić Kupującego o przekazanie dodatkowych informacji czy dokumentów, w tym pełnomocnictw, mających na celu zweryfikowanie Przedsiębiorcy, a także osoby go reprezentującej.
-
Z momentem rejestracji (założenia Konta) i przekazania przez Sprzedawcę danych dostępowych do Konta Kupującemu tj. loginu i hasła, zostaje zawarta pomiędzy Kupującym, a Sprzedawcą, na czas nieokreślony, umowa o prowadzenie Konta na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
-
Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z Konta, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów. W tym celu Kupujący powinien wysłać do Sprzedawcy, na adres email podany w § 2 Regulaminu swoją rezygnację, co będzie skutkować niezwłocznym usunięciem Konta oraz rozwiązaniem umowy w tym zakresie.
§ 13 Postanowienia końcowe
-
Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego i jednorazowego zamówienia - jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Kolejne umowy sprzedaży zawierane są na podstawie niniejszego regulaminu do momentu poinformowania Kupującego przez Sprzedawcę o jego zmianie.
-
Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy (w tym za poniesione szkody) względem Kupującego, za wyjątkiem odpowiedzialności, o której mowa w § 8 Regulaminu jest wyłączona.
-
Każda ze Stron umowy ma prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zwłoki drugiej strony w wykonaniu zobowiązania w terminie określonym w umowie sprzedaży bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu.
-
Umowy zawierane w związku ze Sklepem zawierane są w języku polskim.
-
Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
-
W przypadku ewentualnych sporów sądem właściwym będzie sąd właściwy dla Siedziby Sprzedawcy.